-
info
People Watching is een installatie bestaande uit drie kamers, een woonkamer, eetkamer en keuken, en zes figuren gemaakt van schroothout, evenals een archiefvideowerk. Het maakt deel uit van een groter onderzoek naar het theater dat betrokken is bij de performance van een zelf. Het zelf als performance kan worden begrepen als alle aspecten van het zelf die extern worden gepresenteerd. De zes figuren van schroothout bestaan in hun eigen geconstrueerde huiselijke ruimte, bestaande uit een woonkamer, eetkamer en keuken. De figuren functioneren, op een vergelijkbare manier als poppen, in wezen als menselijke surrogaten, met de vorm en het potentieel om als mens herkend en begrepen te worden en bestaand in een menselijke ruimte, maar zonder enige vorm van wil of verlangens. De pop is een levenloos object. Hij bestaat alleen als een entiteit die tijdens de performance ondervraagd kan worden en aan het einde van de performance weer in een levenloos object wordt getransformeerd. Binnen hun theatrale ruimte worden hun levenloze lichamen van kamer naar kamer gemanoeuvreerd, ten opzichte van elkaar geplaatst, om het idee te wekken dat ze geen levenloze poppen zijn, maar levende performers met relaties, persoonlijkheden en wensen. Op de televisie in de woonkamer verscheen een compilatie van fragmenten van door de overheid gemaakte en eigendom van de Amerikaanse Nationale Archieven, met fragmenten waarin een of meer personen, die zich vermoedelijk gedragen zoals ze gewoonlijk doen, beseffen dat ze gefilmd worden en zich vervolgens herpakken in de wetenschap dat ze bekeken worden. Op dat moment wordt de persoon zich volledig bewust van zijn of haar performance en moet hij of zij zich voordoen als wie hij of zij is, net als acteurs op een podium. De film is gemaakt als onderdeel van mijn onderzoek naar het zelf. In dit geval specifiek naar het zelf als performance, en dat, als performance, ontstaat pas wanneer het wordt waargenomen. De dingen die iemand voor waar houdt over zichzelf, kunnen alleen manifest worden in de wereld buiten zichzelf door het vertonen van specifieke cultureel herkenbare betekenissen die specifieke identiteiten, disposities en verlangens aangeven. Bij het samenstellen ervan heb ik honderden video's doorgenomen, op zoek naar dat ene, delicate moment waarop een transformatie plaatsvindt van een zelf dat zich niet bewust is van het feit dat het wordt bewaakt naar een zelf dat dat wel is.
-
info
People Watching is een installatie bestaande uit drie kamers, een woonkamer, eetkamer en keuken, en zes figuren gemaakt van schroothout, evenals een archiefvideowerk. Het maakt deel uit van een groter onderzoek naar het theater dat betrokken is bij de performance van een zelf. Het zelf als performance kan worden begrepen als alle aspecten van het zelf die extern worden gepresenteerd. De zes figuren van schroothout bestaan in hun eigen geconstrueerde huiselijke ruimte, bestaande uit een woonkamer, eetkamer en keuken. De figuren functioneren, op een vergelijkbare manier als poppen, in wezen als menselijke surrogaten, met de vorm en het potentieel om als mens herkend en begrepen te worden en bestaand in een menselijke ruimte, maar zonder enige vorm van wil of verlangens. De pop is een levenloos object. Hij bestaat alleen als een entiteit die tijdens de performance ondervraagd kan worden en aan het einde van de performance weer in een levenloos object wordt getransformeerd. Binnen hun theatrale ruimte worden hun levenloze lichamen van kamer naar kamer gemanoeuvreerd, ten opzichte van elkaar geplaatst, om het idee te wekken dat ze geen levenloze poppen zijn, maar levende performers met relaties, persoonlijkheden en wensen. Op de televisie in de woonkamer verscheen een compilatie van fragmenten van door de overheid gemaakte en eigendom van de Amerikaanse Nationale Archieven, met fragmenten waarin een of meer personen, die zich vermoedelijk gedragen zoals ze gewoonlijk doen, beseffen dat ze gefilmd worden en zich vervolgens herpakken in de wetenschap dat ze bekeken worden. Op dat moment wordt de persoon zich volledig bewust van zijn of haar performance en moet hij of zij zich voordoen als wie hij of zij is, net als acteurs op een podium. De film is gemaakt als onderdeel van mijn onderzoek naar het zelf. In dit geval specifiek naar het zelf als performance, en dat, als performance, ontstaat pas wanneer het wordt waargenomen. De dingen die iemand voor waar houdt over zichzelf, kunnen alleen manifest worden in de wereld buiten zichzelf door het vertonen van specifieke cultureel herkenbare betekenissen die specifieke identiteiten, disposities en verlangens aangeven. Om het samen te stellen, heb ik honderden video's doorgenomen op zoek naar dat ene, delicate moment waarop een transformatie plaatsvindt tussen een zelf dat zich niet bewust is van het feit dat het wordt bewaakt en een zelf dat dat wel is. Foto: Eric de Vries
-
info
People Watching is een installatie bestaande uit drie kamers, een woonkamer, eetkamer en keuken, en zes figuren gemaakt van schroothout, evenals een archiefvideowerk. Het maakt deel uit van een groter onderzoek naar het theater dat betrokken is bij de performance van een zelf. Het zelf als performance kan worden begrepen als alle aspecten van het zelf die extern worden gepresenteerd. De zes figuren van schroothout bestaan in hun eigen geconstrueerde huiselijke ruimte, bestaande uit een woonkamer, eetkamer en keuken. De figuren functioneren, op een vergelijkbare manier als poppen, in wezen als menselijke surrogaten, met de vorm en het potentieel om als mens herkend en begrepen te worden en bestaand in een menselijke ruimte, maar zonder enige vorm van wil of verlangens. De pop is een levenloos object. Hij bestaat alleen als een entiteit die tijdens de performance ondervraagd kan worden en aan het einde van de performance weer in een levenloos object wordt getransformeerd. Binnen hun theatrale ruimte worden hun levenloze lichamen van kamer naar kamer gemanoeuvreerd, ten opzichte van elkaar geplaatst, om het idee te wekken dat ze geen levenloze poppen zijn, maar levende performers met relaties, persoonlijkheden en wensen. Op de televisie in de woonkamer verscheen een compilatie van fragmenten van door de overheid gemaakte en eigendom van de Amerikaanse Nationale Archieven, met fragmenten waarin een of meer personen, die zich vermoedelijk gedragen zoals ze gewoonlijk doen, beseffen dat ze gefilmd worden en zich vervolgens herpakken in de wetenschap dat ze bekeken worden. Op dat moment wordt de persoon zich volledig bewust van zijn of haar performance en moet hij of zij zich voordoen als wie hij of zij is, net als acteurs op een podium. De film is gemaakt als onderdeel van mijn onderzoek naar het zelf. In dit geval specifiek naar het zelf als performance, en dat, als performance, ontstaat pas wanneer het wordt waargenomen. De dingen die iemand voor waar houdt over zichzelf, kunnen alleen manifest worden in de wereld buiten zichzelf door het vertonen van specifieke cultureel herkenbare betekenissen die specifieke identiteiten, disposities en verlangens aangeven. Om het samen te stellen, heb ik honderden video's doorgenomen op zoek naar dat ene, delicate moment waarop een transformatie plaatsvindt tussen een zelf dat zich niet bewust is van het feit dat het wordt bewaakt en een zelf dat dat wel is. Foto: Eric de Vries
-
info
Opname van de poppen in de woonkamer, terwijl ze samen televisie kijken.
-
info
Close-up van de televisie met twee poppen in de keuken op de achtergrond.
-
info
Foto van de poppen aan de eettafel.
-
info
Getting Comfortable in your Skin-suit is een installatie met vier sculpturen van schroothout en een film die grotendeels bestaat uit archiefmateriaal van door de Amerikaanse overheid gemaakte/gedistribueerde video's, als onderdeel van een voortdurende verkenning van waarheid en de performativiteit ervan. In de installatie zijn de figuren zo gepositioneerd en geposeerd dat ze een gezin in een woonkamer nabootsen dat televisie kijkt. De scène is geïnspireerd op lifestyle-illustraties uit Amerika in de jaren 60 en 70. Deze illustraties zijn van bijzonder belang voor deze installatie omdat ze een specifiek cultureel ideaalbeeld weergeven van hoe een gezin eruitziet en zich gedraagt, wat ook in de film wordt weerspiegeld. De figuren zijn echter, in tegenstelling tot hun gewone en herkenbare situatie, monsterlijk van formaat en vorm. Ze zijn ongeveer twee meter hoog in zittende positie en bedekt met de scherpe randen van het versplinterde hout en de roestige spijkers waaruit ze bestaan. De figuren dragen elk grote maskers gemaakt van huishoudelijke voorwerpen zoals een raamkozijn of kastdeur, over platte, onopvallende gezichten. Binnen de scène die ik heb gecreëerd, zie ik de figuren als performers die een huiselijke scène naspelen die puur door deze performance bestaat om het publiek te overtuigen van de werkelijkheid van hun werkelijkheid. Het is dit contrast tussen presentatie en performance dat het werk primair interesseert. Op de muur wordt een archieffilm van iets minder dan een half uur geprojecteerd. De film maakt gebruik van archiefbeelden en audio uit het Amerikaanse Nationaal Archief om te bespreken hoe een zelf wordt geconstrueerd en alles wat erbij komt kijken om een zelf te creëren en de juiste manier om dat te doen. Het gebruik van opnieuw bewerkt archiefmateriaal, en met name materiaal van de Amerikaanse overheid, zorgt voor een tweede stem. Een tweede stem die een duidelijke en historische agenda heeft gehad in het pushen voor en voorschrijven van de manier waarop een zelf zich zou moeten presenteren en presteren.
-
info
Getting Comfortable in your Skin-suit is een installatie met vier sculpturen van schroothout en een film die grotendeels bestaat uit archiefmateriaal van door de Amerikaanse overheid gemaakte/gedistribueerde video's, als onderdeel van een voortdurende verkenning van waarheid en de performativiteit ervan. In de installatie zijn de figuren zo gepositioneerd en geposeerd dat ze een gezin in een woonkamer nabootsen dat televisie kijkt. De scène is geïnspireerd op lifestyle-illustraties uit Amerika in de jaren 60 en 70. Deze illustraties zijn van bijzonder belang voor deze installatie omdat ze een specifiek cultureel ideaalbeeld weergeven van hoe een gezin eruitziet en zich gedraagt, wat ook in de film wordt weerspiegeld. De figuren zijn echter, in tegenstelling tot hun gewone en herkenbare situatie, monsterlijk van formaat en vorm. Ze zijn ongeveer twee meter hoog in zittende positie en bedekt met de scherpe randen van het versplinterde hout en de roestige spijkers waaruit ze bestaan. De figuren dragen elk grote maskers gemaakt van huishoudelijke voorwerpen zoals een raamkozijn of kastdeur, over platte, onopvallende gezichten. Binnen de scène die ik heb gecreëerd, zie ik de figuren als performers die een huiselijke scène naspelen die puur door deze performance bestaat om het publiek te overtuigen van de werkelijkheid van hun werkelijkheid. Het is dit contrast tussen presentatie en performance dat het werk primair interesseert. Op de muur wordt een archieffilm van iets minder dan een half uur geprojecteerd. De film maakt gebruik van archiefbeelden en audio uit het Amerikaanse Nationaal Archief om te bespreken hoe een zelf wordt geconstrueerd en alles wat erbij komt kijken om een zelf te creëren en de juiste manier om dat te doen. Het gebruik van opnieuw bewerkt archiefmateriaal, en met name materiaal van de Amerikaanse overheid, zorgt voor een tweede stem. Een tweede stem die een duidelijke en historische agenda heeft gehad in het pushen voor en voorschrijven van de manier waarop een zelf zich zou moeten presenteren en presteren. Foto: Ira Gruen
-
info
Getting Comfortable in your Skin-suit is een installatie met vier sculpturen van schroothout en een film die grotendeels bestaat uit archiefmateriaal van door de Amerikaanse overheid gemaakte/gedistribueerde video's, als onderdeel van een voortdurende verkenning van waarheid en de performativiteit ervan. In de installatie zijn de figuren zo gepositioneerd en geposeerd dat ze een gezin in een woonkamer nabootsen dat televisie kijkt. De scène is geïnspireerd op lifestyle-illustraties uit Amerika in de jaren 60 en 70. Deze illustraties zijn van bijzonder belang voor deze installatie omdat ze een specifiek cultureel ideaalbeeld weergeven van hoe een gezin eruitziet en zich gedraagt, wat ook in de film wordt weerspiegeld. De figuren zijn echter, in tegenstelling tot hun gewone en herkenbare situatie, monsterlijk van formaat en vorm. Ze zijn ongeveer twee meter hoog in zittende positie en bedekt met de scherpe randen van het versplinterde hout en de roestige spijkers waaruit ze bestaan. De figuren dragen elk grote maskers gemaakt van huishoudelijke voorwerpen zoals een raamkozijn of kastdeur, over platte, onopvallende gezichten. Binnen de scène die ik heb gecreëerd, zie ik de figuren als performers die een huiselijke scène naspelen die puur door deze performance bestaat om het publiek te overtuigen van de werkelijkheid van hun werkelijkheid. Het is dit contrast tussen presentatie en performance dat het werk primair interesseert. Op de muur wordt een archieffilm van iets minder dan een half uur geprojecteerd. De film maakt gebruik van archiefbeelden en audio uit het Amerikaanse Nationaal Archief om te bespreken hoe een zelf wordt geconstrueerd en alles wat erbij komt kijken om een zelf te creëren en de juiste manier om dat te doen. Het gebruik van opnieuw bewerkt archiefmateriaal, en met name materiaal van de Amerikaanse overheid, zorgt voor een tweede stem. Een tweede stem die een duidelijke en historische agenda heeft gehad in het pushen voor en voorschrijven van de manier waarop een zelf zich zou moeten presenteren en presteren. Foto gemaakt door Dustin James
-
info
Het monteren van de sculpturen voor documentatie. Foto gemaakt door Dustin James
-
info
Close-up van het met masker bedekte hoofd van een van de figuren. Foto gemaakt door Dustin James
-
info
Premonition bestaat uit twaalf gipsafdrukken van een digitaal gebeeldhouwd en vervolgens geprint zelfportret. Elk van de hoofden is ongeveer zo groot als mijn eigen hoofd en is verminkt door een repetitief proces, waarbij er met een hamer een stalen staaf doorheen werd geslagen of er herhaaldelijk met een koevoet op werd geslagen in patronen die lijken op echte gezichtsletsels uit medische tijdschriften. In deze serie onderzocht ik een meer metaforische obsessie met de conceptuele vernietiging van het zelf als een waar en geloofd wezen door de fysieke vernietiging van mijn gelijkenis via een intens fysiek, arbeidsintensief proces. Bovendien was het voor mij, bij het creëren van de gelijkenis, belangrijk om mijn hoofd te boetseren in plaats van te scannen voordat ik het printte, wat resulteerde in een afgietsel van een afdruk van een 'handmatig' gerenderd digitaal object. Net als bij het zelf moesten zowel het vervaardigen als de vernietiging van deze objecten arbeidsintensief en tijdrovend aanvoelen.
-
info
Disease of Character is een korte film van drie minuten, gemaakt met behulp van 3D-renderingsoftware. De film toont een enkele figuur, gezeten op een sierlijke troon op een hoge, meerlaagse sokkel in een uitgestrekte kathedraalachtige ruimte met drie boogramen achter de figuur. De ruimte is leeg, behalve de figuur en de ondersteunende structuren. Via de video krijgt de kijker de scène te zien in een reeks cutaways. Elke cutaway komt dichter bij de figuur totdat blijkt dat de figuur op de geworpen een rottend lijk is. Het werk was een voortzetting van een onderzoekslijn naar het gekunstelde zelf. In dit werk lag de focus op de grandeur van de zelfverwezenlijking van machthebbers met een specifieke interesse in de portrettering van de Europese high society. Wanneer je deze samen bekijkt, is het duidelijk dat er een enigszins uniforme taal bestaat waarin de afgebeelde personen hun status communiceren. De geworpen kamer die ik creëerde, is dan een overdrijving van deze esthetiek. In plaats van het typische verhoogde platform staat mijn figuur op een onmogelijk hoog voetstuk, dat in werkelijkheid ruim 10 meter hoog zou zijn. Ook de worp is een combinatie van extravagante details van de tronen en personages van verschillende monarchen, die beide bijdragen aan een figuur die nog onmogelijk extravaganter is dan de figuren die hij imiteert. Met de onthulling van onze lijkenkoning bewijst het werk dat deze gefabriceerde identiteit puur kunstmatig is.
-
info
Premonition is a of 12 plaster casts of a digitally sculpted and then printed self-portrait. Each of the heads is approximately the size of my own and each has been disfigured through a repetitive process of either driving a steel rod through them with a hammer or repeatedly striking them with a crowbar in patterns that mimic real facial injuries sourced from medical journals. Through this series I explored a more metaphorical obsession with the conceptual destruction of the self as a true and believed entity through the physical destruction of my likeness through an intensely physical, labour intensive process. Adding to this, in creating the likeness, it was important to me to sculpt rather than scan my head before printing it, producing a cast of a print of a “hand” rendered digital object. Like with the self, both the crafting and destruction of these objects needed to feel labour intensive and time-consuming.
-
info
Premonition is a of 12 plaster casts of a digitally sculpted and then printed self-portrait. Each of the heads is approximately the size of my own and each has been disfigured through a repetitive process of either driving a steel rod through them with a hammer or repeatedly striking them with a crowbar in patterns that mimic real facial injuries sourced from medical journals. Through this series I explored a more metaphorical obsession with the conceptual destruction of the self as a true and believed entity through the physical destruction of my likeness through an intensely physical, labour intensive process. Adding to this, in creating the likeness, it was important to me to sculpt rather than scan my head before printing it, producing a cast of a print of a “hand” rendered digital object. Like with the self, both the crafting and destruction of these objects needed to feel labour intensive and time-consuming.
Social media
Platform
Jumpstart
Curriculum vitae
Opleidingen
-
2020 - 2024Beeldende Kunst Den Haag, Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten Diploma behaald
tentoonstellingen
-
2025Jump In 2 Capital C Amsterdam, Nederland JumpstArt en Amsterdam Art nodigen je uit voor JUMP IN2, een pop-uptentoonstelling met nieuw, betaalbaar werk van negen opkomende kunstenaars, geselecteerd op kwaliteit en originaliteit. Van 21 november tot en met 10 januari 2025 staat de tentoonstellingsruimte van Capital C vol met inspirerende, toegankelijke kunst. www.jumpstartspace.com/ Groep
-
2025On Your Own 8 (OYO-8) Haagse Kunstkring Den Haag, Nederland OYO is een jaarlijks terugkerend project waarin wij afgestudeerden de mogelijkheid bieden om samen een tentoonstelling te maken bij de Haagse Kunstkring. De bedoeling is dat jullie een inspirerende tentoonstelling maken waarin elke deelnemer zich zo optimaal mogelijk kan presenteren. Uitgangspunt is dat jullie dit samen doen. Wij, Anna en Paul, zijn hierbij jullie aanspreekpunt en ondersteunen waar nodig. Groep
-
2025Fresh Cacoa De Cacaofabriek Helmond, Nederland De Cacaofabriek vindt het belangrijk om ruimte te geven aan jonge makers. Ruimte om zich te presenteren en verder te ontwikkelen. Daarom is de expositie Fresh Cacao een vast onderdeel in het tentoonstellingsprogramma. Voor deze expositie worden eindexamenkandidaten van verschillende kunstacademies gescout en uitgenodigd om hun werk tentoon te stellen in de monumentale ruimtes van De Cacaofabriek. Dit jaar exposeert één van de kunstenaars in het Brugwachtershuisje. cacaofabriek.nl/agenda/fresh-cacao-2024-2025 Groep
-
2024Graduation Film Screening Nest Den Haag, Nederland Op vrijdag 19 juli wordt Nest in Laak eenmalig omgetoverd tot bioscoop en kun je 11 afstudeerfilms van de pas afgestudeerden van de KABK bekijken. De filmprojecten – van korte animatiefilms tot langere documentaires – worden achter elkaar getoond. www.nestruimte.nl/exhibitions/kabk-graduation-film-screening Groep
-
2024Pulling Strings Arti et Amicitiae Amsterdam, Nederland De tentoonstelling probeert onzichtbare krachten tot leven te brengen, te onderzoeken wat aan de touwtjes trekt en wat ons beweegt. Met neuzen als organen, dansende botten, vogelveren en verstopte theaters worden bezoekers verwelkomd in een landschap waar de grenzen tussen realiteit, fantasie, mens en dier vervagen. Er ontstaat een ontmoetingsplek waar wezens communiceren, niet via woorden of het verstand, maar door spel. In Pulling Strings verkennen de kunstenaars de grenzen tussen hun individuele praktijken en het collectief en zullen ze samen de installatie in de ruimte organisch laten groeien gedurende de tentoonstelling. Door verschillende karakters te creëren en ermee te spelen als kinderen, speculeren we over het innerlijke leven van wezens en materialen. Daarbij proberen we afstand te nemen van hun gebruikelijke perspectieven, ons eigen bestaan te relativeren en een diepere verbinding met ‘de ander’ te bevorderen. Als onderdeel van de tentoonstelling nodigen de kunstenaars iedereen uit om actief deel te nemen aan het marionettenspel. In de vorm van een sculpturale ontmoetingsplaats zullen er gedurende vier weekenden workshops zijn waar iedereen, jong en oud, kan meedoen om hun eigen karakter te creëren, waarbij men zich zal laten leiden door onze handen in plaats van hun hoofd. Tijdens de opening en de finissage nodigen we kunstenaars, vrienden, poppenspelers en andere wezens uit om op te treden en elkaars werelden te laten samensmelten, waardoor een feestelijk carnavalesk poppenfeest ontstaat waar alle wezens het leven vieren. arti.nl/agenda/06-07-2024/pulling-strings-a-puppets-perspective Groep
-
2024Shift Turbine Delft Delft, Nederland "Shift" verdiept zich in de vluchtigheid van het bestaan en legt de vergankelijke schoonheid vast die te vinden is in het steeds veranderende landschap van ons leven. Deze tentoonstelling nodigt bezoekers uit om de delicate vergankelijkheid die onze wereld definieert te omarmen – de vluchtige momenten die onopgemerkt voorbijgaan, de subtiele transformaties die ons van binnenuit vormen, en de diepgaande verschuivingen die de vormen en fasen van onze externe realiteit veranderen. Door middel van een tapijt van evoluerende expressies roept "Shift" een gevoel van zowel eerbied als melancholie op en herinnert het ons eraan dat elke verandering, hoe onmerkbaar ook, een penseelstreek is op het zich steeds ontvouwende canvas van het leven. www.instagram.com/p/C_DYZOlif11/ Groep
-
2024Museumnacht Den Haag Korte Voorhout Den Haag, Nederland De Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten, Den Haag (KABK), is sinds 1682 een toonaangevend instituut in het opleiden van kunstenaars en ontwerpers. Hoogopgeleide professionals met internationale praktijkervaring begeleiden en ondersteunen studenten tijdens hun studie. Tijdens Museumnacht Den Haag zijn er kunstwerken gepresenteerd van enkele (afgestudeerde) studenten op het Lange Voorhout bij het inwisselpun www.kabk.nl/agenda/kabk-at-museum-night-2024 Groep
-
2024NAP+ Donauweg 11 Amsterdam, Nederland De missie van NAP+ is het creëren van een toegankelijk, betaalbaar en dynamisch platform voor opkomende en mid-career kunstenaars, curatoren en galerieën. Dit is gebaseerd op de wens om een bloeiende gemeenschap van hedendaagse kunst te bevorderen. We zetten ons in om traditionele grenzen te doorbreken en een toegankelijke kunstervaring te creëren die aansluit bij de jeugdige geest van Amsterdam. Wij geloven in een sterke gemeenschap, verbonden door een gedeelde betrokkenheid bij kwaliteit, toegankelijkheid, creativiteit, inclusiviteit, duurzaamheid en innovatie. NAP+ is een evenement met een knipoog naar het klassieke beursmodel. Het belooft een verfrissende en verrijkende aanvulling te worden op het culturele landschap, met een aantal rauwe (spannende!) kanten waar alle deelnemers graag deel van uitmaken! www.napplus.nl/home-1 Groep
-
2023A Tiny Intuitive Medicine Show Museum De Lakenhaal Leiden, Nederland n A Tiny Intuitive Medicine Show brengen elf studenten van de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten (KABK) Den Haag een ode aan intuïtie: een ongrijpbaar fenomeen dat een essentiële rol speelt in hun creatieve proces. Ze zetten een even vrolijk als stichtelijk parcours uit door het museum langs uitstallingen en uiteenzettingen, interventies en schilderijen, (pseudo)wetenschappelijke experimenten en performances. Kunst en wetenschap, wetenschap en kunst: komt dat zien! www.lakenhal.nl/en/story/lakenhal-late-13-january Groep
-
2023Everything That Grow Underground West Den Haag Den Haag, Nederland “We zijn heel blij dat we deze kans krijgen om ons werk te exposeren en voor de eerste keer buiten de muren van de kunstacademie te kunnen stappen als een groep uit alle verschillende hoeken van de wereld.” “Onze tentoonstelling zal onze diverse scala aan praktijken tonen, van beeldhouwkunst tot schilderkunst, video, installaties, drukwerk, performances en andere spektakels. Elk van onze artistieke stemmen is uniek, maar we zijn trots om onze gedeelde passie voor creëren te laten zien.” Groep