-
info
Deaf Center - Hunted Twice. Filmpje Versie 1 Ga naar Electronische Studio: Taferelen. Stills uit de animatie in een abîme patroon geforceerd. De reeks lijkt zichzelf te 'mythologiseren'.
-
info
Abimes zijn uit 2006 / 7 (prints op papier en op canvas) maar nog niet op het computer scherm uigeprobeerd. 2019/2020 : scans gemaakt van de prints. Op dit wegdeel : het Symbolische. Wel heb ik er toendertijd eps bestanden van gemaakt.
-
info
Breaking the chain. Verkregen evenwicht.
-
info
Muziek: Bing & Ruth - As Much as Possible Coda of staart. Of queue. Wachtrij. Hier laat ik het kleinste deel van de restfiguur wat langer op het scherm.
-
info
Oefening 1 ABÎME A3 prints en psd bestanden in 2006 / 7. Prints gescand en op rij gezet in animatie programma 2022/23. Muziek Mogwai. To the bin, my friends. We vacate earth.
-
info
Antwoord op hanger 1. Vier figuren.
-
info
The Shining. Film. Het werkje stelt een scene voor die ziich zou kunnen afspelen in een filmset In een 'ciné sfeer',
-
info
Weeromstuit. De noodzakelijke terugkijk. Loop de loop.
-
info
Hanger 1 Hang aan een haakje. Vier figuren. Emotie als motor. De motor start met horten en stoten. Denk aan film scene uit The Magnificent Ambersons.. Je kan het kunstwerk aan elk deel ophangen .
-
info
Tantum quantum. Voor zo ver als... Voorkant, achterkant Plateau 50 x 50 cm. 4 kwadraten van 25 cm.
-
info
Voor zo ver als... Kopf und Zahl 2022-2023 Plateau 50 x 50 cm. 4 kwadraten van 25 cm. Voorikant, achterkant omgedraaid.
-
info
Half wetenschap, half toverij. Dat beschrijft goed het intermediaire proces. Wat betreft klank: eerst had je het akoestisch signaal. Dat zette zich om in een elektronisch signaal. De microfoon is verantwoordelijk voor deze omzetting,. ----------------------------- Opname van The Doors uit 1970. Robbie Krieger. ---- De stem (geluid) is nu vertegenwoordigd in de reeks. De eerste figuur 180 graden gedraaid. Mogwai 'Remurdered'
-
info
Mogwai post rock groep. Compositie 'I am Jim Morrison, I am dead.' De figuren animatie is uit 1989 Blank Movie. De abstracte animatie is uit 1999. Mitsubishi.
-
info
Liefelijk seizoen De zelfde 'bezetting' van de vijfde beweging. Dezelfde figuren. De stemming is heel anders dan bij Blauwverschuiving 1. De figuren nemen de muziek in zich op en gedragen zich er naar.
-
info
Emoties zijn niet alleen van het individu. Maar ook van groepen. Het land, de staat, het instituut, het grote bedrijf en niet te vergeten de reclame. Indien zij misbruik maken, is hun 'sound' speciaal. Beweging 5 heeft een vaste vorm. Ze lijkt een gebied te 'bezetten'. --------- Het stuk heeft een lange duur.
-
info
Twee animaties uit verschillende perioden bij elkaar gevoegd. Blank movie cut 4 1989. Mitsubishi 1999. Je ziet hier het staartje van beweging 1. Ze doet er het langst over, komt het laatste aan. De figuur die beweging 6 vertolkt, onderbreekt. De top van de sinus golf. De verschillende delen van de composities kan je als met een cocktailprikkertje aan elkaar schuiven. Ze hebben een kern gemeen. Geregen aan de zelfde draad.
-
info
De Vierden die de omtrek van het Lichaam gaan maken.
-
info
Zwaartekracht.Een begin en eind vorm van de reeks parallel laten lopen en ze in elkaar passen. Als het eenvoudig werk betreft is de diameter van de cirkel - en zijn vervolgdelen- maatgevend. 256 mm. Het gaat om kwadraten.
-
info
Via materiele kleur kunnen de figuren van rol verwisselen. Stalen figuren opgespaard. Een lichte kleur zodat je met de ogen de vorm af gaat tasten.
-
info
De Vierden die de omtrek van het Lichaam gaan maken.
-
info
4 Figuren Groundpiece. Stalen figuren opgespaard. 2018-2022. Waarom deze kleuren? Het zijn eigenlijk 'niet kleuren'. Alle aandacht gaat naar de vorm.
-
info
Groeit in achtertuinen. Waarom zulke kleuren. Aandacht is bij vorm. Het netvlies zit achter in het oog.
-
info
Het begin is verwarrend. De zintuigen worden verstoord. Later komt er klaarheid. Twee melodiën door elkaar. Een oude slide uit de vorige eeuw. Alle zintuigen aan het werk. Het zijn slechts data maar ze 'geven' zich. Eenmaal hortend en stotend begonnen, kunnen ze moeilijk ophouden. Zintuigelijke gegevens. Muziek compositie Zabrisky point Pareidolia Augustus 2022
-
info
Beweging 6 Op de hoogste rang van bewegingen Een spiegelbeeld maakt geen beeld. Ze maakt schijnsel. Narcissus, echo. Beweging zes. Ze staat op de hoogste sport van de vertikale as waarom heen wordt bewogen. De figuur staat stil, trilt wat. In de score bezet ze het minst aantal momenten. Maar ze kan de langste duur aannemen. Ze kan zich bovendien tot de langste duur uitbreiden. Bijna de zelfde scores gebruikt in een performance in 1999: Mitsubishi. Toen was de componist Mark de Jong.
-
info
De eerste en de tweede van de Eersten (de Emotionelen) Samenspel van tegengestelden. Dynamisch duo,
-
info
Derde groep. Op tafel. Een 3-kwart kring. Tafel verdeeld in 25 cm grid. De tafel van Leibniz. Compositie nummers BA0200 De fysieken
-
info
Als groep De Mentalen. Tafel 75 x 75 cm. AB0301
-
info
Eerste groep. Op tafel van 100x100 centimeter. Verdeeld in grid van 25 vierkante centimeter. Nummer AA0300.
-
info
De emotionelen. Gevoelsvormen. Figures AA0301 Tafel 75x75 cm Korte pin. De compositie zoekt evenwicht. Eenmaal gevonden, vastgepind aan tafel.
-
info
Stalen figuren vanaf 2018 / 19 'Kopgolven'' 'Tafel' is een ander woord voor 'relatie'. Verzameling van zaken die met elkaar betrekkingen aangaan. Trialoog. Als je goed kijkt zie je dat de tweede figuur AA2101 zich wat verheft. Ze is centrum. Centrum van alle ontmoetingen.
-
info
De gevoelsvormen die de trap nemen. Of het programmeren van de schuine lijn. Één pixel naar rechts, Één pixel naar boven.. Één pixel naar rechts, een pixel naar boven. Maar ook één rechts, één averechts, omslaan. Eén rechts, één averechts, omslaan. Scheef gaan, sommigen leren het nooit.
-
info
Opnieuw vrijstaand dankzij pin. Ik begreep toen dat dit de ideale maat was. Diameter cirkel (and its follow up elements) 1024 mm. Waarom? Als ik groter zou gaan, zou de pin de maat van een heipaal krijgen. Nu is de pin zo 65 cm. Het verkeer op de Teldersweg was het publiek. N de houten periode kwam de 'staal' periode'.
-
info
De architectuur van de wereld. Dit zijn mijn ideale maten. Nu vrijstaand. Door een lange pin aan de onderkant te bevestigen kon ik de figuren vrijstaand krijgen. #AB0101
-
info
Overlappende figuren. 5 Opstapelingen van kubussen. 2018 Zie in Electronic Studio de link Taferelen of Scenes. Stills uit de animatie.
-
info
Vijf rechthoekige kubussen De kleur rood wil vooraan staan. 2018-2019
-
info
Door de pinnen kunnen ze in de aarde gepoot. AA0101 De verbindingen zijn onzichtbaar. Bij het rode figuur met de parallellogram zijn er 2 hout verbindingen gemaakt want dat figuur mag niet draaien. Het wijst maar één kant op.
-
info
De aanzuigende werking van het (naakt)beeld.. 2018/2019
-
info
De derde groep. Het fysieke . Één van de 4 overdragers / richtinggevers. # BA3201 ------- Nu wil ik het vrij staand in de ruimte. Kan dat? Diameter Circle 2048 mm. Etc
-
info
Naast elkaar zetten van drie uitgerekte kubussen. Een licht palet. Wisseling van donker naar licht palet is mogelijk door de dynamische relatie tussen de twee polen.
-
info
Het filmpje was bijna klaar eind 2016. Het is nu af. Het stuk is wat te lang maar ik wilde de melodische lijn door zetten en er niet in knippen. Ook niet in eigen filmpje. Dat voor het grootste deel al gemaakt was. Er zijn twee metamorfosen gaande, ze zijn elkaars voorbeeld. Het behoort in de periode 2016.
-
info
Het filmpje is in 2015 gemaakt. Ik zet hem toch even op de site. 'Interval' is een allegorie. Ze gaat over intercessie. De figuren komen tussenbeide in de reis die gemaakt wordt. Ze onderbreken die reis. Ik zou hun bewegingen kunnen beschrijven als 'verschuivingen' en 'verdichtingen'. Terminologie ooit gebruikt door het vermaarde psychiaterduo uit de vorige eeuw . Deze info is van het jaar 2022. Noodzakelijk deel van het geheel. De animatie van mijn tekeningen is uit de jaren negentig van de vorige eeuw. De dunne lijn had ik nog niet onder de knie. Stond op UTUBE. De stukjes animaties noemde ik sinds 2015 'stoeten'. Optochten. Ik noemde ze 'stoeten' na de Bataclan moorden.
-
info
De animaties nemen de stemmingen van de muziek over. Er is een dialoog gaande. tussen beeld en geluid. Stokjes, staafjes, strepen. Uitvoeringen in hout en aluminium
-
info
Groep AB De mentalen. Denkprocessen. Anschauung. Serie nummer #AB3101. Diameter grootste vorm 'circle etc' 2048 mm. Bijelkaar brengen en doorsturen. Alle Derden 'omvatten'.
-
info
Toegang tot de reeks figuren. Compositie nummer AA1101. Diameter circle 1024 mm Etc. 2012-2013
-
info
Registratie van een bepaald moment. Met daarin een oogopslag. Die is het die kleur geeft.
-
info
verwant aan de animatie 'To Delay' of 'Uitstellen' uit 2016. Zie scores: diepte scanning. Een moment opname en daar in een oogopslag.
-
info
Sluitstukken voor de restfiguren. Aan alle kanten open! Voor het Mondriaanhuis. Niet tentoongesteld. 2004/5
-
info
Mondriaanhuis. Amersfoort. De figuren worden geplaatst op het scherm conform de posities die ze innemen in de scores van het animatie programma. Het schilderij ging ook naar Duitsland. 2004/2005
-
info
Een beeld en geluid productie met Justin Bennet. Het was een prachtige voorstelling maar er kwam bijna niemand kijken. Arg!
-
info
Performance 4 In de foyer. De Eerste Groep. Gevoelsvormen. De overlappende figuren ontvouwen zich. Explicare. Ontvouwen. Ze leggen zichzelf uit. De reeks, met zijn extensie 'de jaggies', is zichzelf genoeg.
-
info
Diepte scanning. omstreeks 1992 Scores director 4. Eerste gebruik performance 2 1995 Synchronie. Groepen figuren vormen zich automatisch. 'Scenes' of stills uit de animatie.
-
info
Duur toevoegen. De bewegingen 2 tot en met 5 zitten gesandwiched tussen de laagste en de hoogste frequenties in.
-
info
Performance 3. Mitsubishi of De Drie Ruiten. Animatie . Beweging 6 De hoogste op de ladder. Hier met de meeste duur. Zie scores. -----
-
info
Frequenties alleen. Programma Director 4. De onderste frequentie is de grondtoon. Geldt voor beeld en geluid.
-
info
Via de computer ontdekte ik de restfiguur van de reeks. Laatste van reeks 1. # BB3101. En zijn remainder. Een verzwakking die een versterking bleek te zijn.
-
info
Performance 2 Animatie met restfiguren, het surplus. Een grijs apparaat. Apple CI. Eigen compositie op synthesizer. Projectie op scherm. Beeldend werk in foyer.
-
info
De figuurreeks verdwijnt in de computer Een virtuele ruimte wordt ontsloten. Tegelijk is er de geslotenheid van het verouderd apparaat. De data ervan terug verwerven is een karwei. De data zijn loepzuiver. Er is nog geen milleniumbug..
-
info
Tekening gemaakt voor Ger Kouwenberg. die me de beginselen leerde van het computer tekenen met vectoren. Computer Apple Se / 30.
-
info
Eerste figuur, eerste groep. Richting: naar links.
-
info
Die mysterieuze oer - apparaten. Ze projecteeren in alle betekenissen van het woord. Zie 'Projectie' in website. Homepage voor links.
-
info
Platte weergave van het 'verkeerslichten apparaat' in een grote stad. De zwervende lichten en de stilstaande lichten. De werkingen van dat licht worden opgezegd door een lichaamloz e stem. Het grote frame verbergt het theater.
-
info
Een vierslag of sprong. Tekening van Sol Lewitt doorgezet. Vier filters. Zie website. Schema gebruikt voor uitleg. De ontdekking van tijd in de wereld die ik aan het maken was. --------- De thematiek van mijn schetsen was heel anders. Het was Eugene Delacroix die me beinvloedde in die tijd.
-
info
'Symptoom' is de oorspronkelijke titel. Ontsnapt krijgt ze een soort bestaansvorm. Laatste schilderij. Wat betreft mijn reeks, Brede kwast. 1983
-
info
Daarom ziet het Teken er anders uit! 1982/83
-
info
Doorwerken van het fotografie model. Het opgevangen foto beeld gaat eerst in een fixeerbad en daarna in een bad met ontwikkelaar. Het Teken herhaald dat proces en gaat een keer tje extra in een fixeer en ontwikkel bad.
-
info
De stoot, de klap die op gang zet..
-
info
De code breken.
-
info
Ontzelving, zelf verlies. Soms kan je het beste twee woorden gebruiken om iets te duiden.
-
info
Opheldering Cracking the code1982/1983
-
info
Transformaties. Bij het suikerklontje wachten tot het smelt.
-
info
veranderen
-
info
veranderen
-
info
veranderen
-
info
veranderen
-
info
Boogey man or woman.
-
info
Licht samen met vorm. Wegdeel. Het grijs van het asfalt.
-
info
Licht samen met vorm. Wegdeel. Naar New York.: duik je uit de tunnel meteen de stad in dan is het eerste wat je ziet wat huizen en een stoplicht. 1981/ 1982
-
info
Na mijn verblijf in Nederland verhuisde ik naar de VS waar ik geinspireerd werd door de Mickey Mouse figuren van Claes Oldenburg. Versmelting van film figuuurtje en filmcamera 1978 /1981 Ik kreeg in de gaten dat je film in eigen kunst kon gebruiken. New York. Versmelting van filmfiguurtje en filmcamera werd automatisch en langzaam maar zeker versmelting van film en film publiek Ik ging de onwillekeurige bewegingen die je maakt bij het kijken naar film simuleren. // Het bijl elkaar brengen van de soorten. Crossing borders.
-
info
Weg van de licht stimulus, er naar toe . // . De figuren hebben kleuren die bij hen horen. Maar ze kunnen andere kleuren aan nemen. Het mimicri verschijnsel . // De volgende groep werken en werkjes zijn grondslagen.
-
info
Het mimetische . Niet elk jasje is eigen jasje. Weg van de licht prikkel , er naar toe. Het bedrog van de natuur, speelt ook in de metropool. De insect die een andere kleur aan neemt om zich aan te passen. Mimicri staat haaks op de langzame darwiniaanse evolutie
-
info
Licht samen met vorm. Wegdeel. Verdere uitbreiding van de moleculaire vormen 1981/1982
-
info
'In het midden van het midden. Kruising, samenloop. Uitstulping
-
info
Spookje 2 Het trillen van de lucht boven het warm geworden asfalt is nog zo'n voorbeeld. Het lijkt of het beeld dat je opvangt danst.
-
info
Spookje 1 Illusie is een maaksel van de natuur zelf. Het persisteren van het beeld op het netvlies bijvoorbeeld. Dat de illusie van beweging geeft.
-
info
Binnen in die reeks verschenen kleur, actie en richting. Ik leerde dat de natuur zichzelf 'verbeeldt'. Een auto is niet het zelfde als een molecuul maar hun verschijningsvormen kunnen soms in elkaar vertaald.
-
info
Je hebt 'taxis', De vehikels die je komen halen en brengen. Maar je hebt ook het begrip 'taxis' dat ordening of arrangement betekent. Hoe een organisme zich beweegt in een reactie op een stimulus. Die stimulus is bij mij licht . Gerichte beweging naar of weg van de lichtprikkel. Positief of negatief.
-
info
Correctie De scene deed niet onder voor de scene die ik achterin in de Cambo ruimte verondersteldee. Ze drukte haar uit.
-
info
Je wilt dat proces verbeelden. Ik was net terug uit Amerika, waar ije op uitgestrekte brede autowegen rijdt Aan de horizon zag je auto'tjes in trosje op je afstevenen, dansend in de trillende warme lucht. Soms spatten er vonken vanaf door reflecterend licht. De scene deed niet onder voor de scene die ik in de Cambo ruimte verondersteld Asfalt is lichtgevoelig. ------
-
info
In ongeveer 1977 had ik de kans om met een technische camera te werken. Ik zat toen op de Vrije Academie in Den Haag. De Cambo onderscheidde zich van een gewone camera Haar body was ruim. Maar wat belangrijk was, was dat je in dit apparaat aan haar achterkant een cassette imoest schuiven waarin een vlakfilm van 5x7 cm zit. Je keek op het matglas. Alles in orde? Camera scherp gesteld? Sluiter dicht. Cassette er in aan de bovenkant. Dan schuifje omhoog en het licht kon op de gevoelige plaat vallen. Foto maken, de ontspanner indrukken, dan schuifje naar beneden. Tastbaar werd gemaakt hoe via de lens een tocht werd gemaakt naar dat rechthoekige stuk film van 5x7 cm. Je voelde concreet aan wat op die voelige laag gebeurde. Dat het licht actief op de zilvermoleculen (metaal atomen) zou inwerken en dat de lichtgevoelige laag zou reageren.. 1977. Neerslag van die ervaring in kleine schilderijen 1981. Zie boven. Ik bediende de camera aan de linkerkant. De ontspanner zat aan de rechterkant. Anders dan bij dit model. Voor het indrukken van de ontspanner reikte je over de kamera heen. Hé, ho. Deze handeling heb ik 6 keer uitgevoerd, op het laatst was het routine.
-
info
2 x 2 kruisvormige patronen. Laatste van de langwerpige nulletjes schilderijen. 2 x 2 kruisvormige patronen. Twee modellen. Licht, lens gevoelige plaat. Licht, lens, hersens. En hun verdubbeling. Den Haag 1981
-
info
Het lichamelijke, fysieke van de weg. Wervelkolom Dwarsverbanden Den Haag 1981
-
info
Een patroon van telkens 6 nulletjes grijs en 6 nulletjes zwart. Opnieuw geordend. Ik was toen bekend met het braille schrift.
-
info
Markering met electrisch geel en rood licht. Asfalt is licht- gevoelig. Kolommen van 8 nulletjes. Het asfalt wordt warm wanneer er licht opvalt. De lucht gaat trillen. Den Haag 1981
-
info
Nulletjes schilderij Cirkelvormigheid Een spel zonder winnaars.
-
info
Waarden creëren. Deze is nog in Washington DC gemaakt. 1980. De rest in Nederland 1981
-
info
Nulletjes schilderij. Door de snelle kwaststreek zijn de nulletjes vaak open.
-
info
Receptie De reflecties van het gekleurde licht van de wijnflessen vallen op de geometrisch gesneden cocktailhapjes. Eetbare cirkels en vierkantjes. In die tijd was er in NY een pattern movement. Dat inspireerde, maar ik paste het toe op een specifieke situtie.
-
info
Het diplomatieke milieu kent het opene maar ook het hele geslotene. --------- Het maakproces: opplakken, afscheuren is hetzelfde proces dat ik later in de figuren zou gebruiken. Receptie. of ontvangst. in een gesloten ruimte.
-
info
Washington DC 1979 Gemengd met parelsnoer motief. Omgeving: een ontvangst van diplomaten. Een afgesloten ruimte.
-
info
Zonder onderzoek geen kunst. Ruig oppervlak. Stappen tellen. Circuits lopen. Spelregels
-
info
Hoe men speelt, welke stappen men zet, welke kaart verborgen blijft, welke kaart omhoog gehouden wordt, dat was waar ik in de zeventiger jaren graag naar keek. Het sociale spel. Op een afstand..
-
info
Driehoek en cirkel. Er zitten kleine vlekjes op de driehoek.
-
info
Schetsen er tussen door. Malevitch combineren met Vincent van Gogh. Ik tekende volgens het principe: heel veel en dan enkelen uitkiezen. Redundancy. Cirkel, driehoek. Op weg naar een volleidige reeks.
-
info
Mix copies of Malevitch and Vincent van Gogh De vlakjes ondergaan, ontvangen. Misschien al filmjesvlakjes.
-
info
Mix van Gogh en Malevitch. Washington DC.
-
info
Malevitch en van Gogh hadden genoeg gemeen om ze te kunnen mengen.`Ze lieten dingen groeien.
-
info
Prikpen en slate. Apparaat waarmee blinden kunnen lezen. Een hulpmiddel. // . Naar boven scrollen in real time. De eerste groep werken en werkjes tot ’springlicht’ is mijn grondslag. ------ NB vanaf oktober 2023 is er ingebroken op deze site via mijn computer Men heeft met jaartallen geknoeid. Ook in Electronic Studio werden data toegevoegd en data veranderd. ------------------------
Websites
Oorspronkelijk een theoretische website. Beeld, tekst .
www.waterbolk.comMaakt deel uit van Kunstenaarsinitiatief / Collectief / Broedplaats
Stroom
Curriculum vitae
Opleidingen
-
1993 - 2000Computeranimatie, webdesign korte cursussen School of Visual Arts New York
-
1979 - 1980Schilderen, beeldhouwen Corcoran School of Art Washington DC
-
1973 - 1977Schilderen, zeefdrukken, Vrije Academie den Haag
-
1961 - 1968FranseTaal en Letterkunde Rijksuniversiteit Groningen Diploma behaald
tentoonstellingen
-
2017Punkt, Linie, Fläche, Körper, Raum Felixhof Berlijn, Duitsland Één van de Wonderkamers felizhof@kuenstlerhof.com Groep
-
2016Toegevoegde waarde Kunsthandel Niek Waterbolk Utrecht, Nederland Objecten, beelden, foto's Solo
-
2014Concreet Nu Spazio Offices Zoetermeer, Nederland Twee wand-objecten met staafjes. terra-artprojects.com Groep
-
2013De Concreten East + West Pulchri Den Haag, Nederland monumentaal Groep
-
2013In de Gaten van het Bewust zijn Kunsthandel Niek Waterbolk Utrecht, Nederland Objecten Solo
-
2011Linienconzepte Osnabrück Osnabrück, Duitsland One Picture show Werken in het Gemeentehuis van Osnabrück. Groep
-
2011Zes Elementen 'Museum of Modern Art' Huenfeld , Duitsland 4 Composities met zes houten staafjes Groep
-
2011De droom van de kunstenaar De Vierde Dimensie Plasmolen, Nederland Experiment Computer/Photo "La Profonde Photo" Galerie verdwenen Groep
-
2009Horizontalen op vlakken en in de ruimte Kunstverein Wiligrad Schwerin Schwerin, Duitsland Taferelen Computer-gegenereerde schilderijen en sculpturen www.kunstverein-wiligrad.de Groep
-
2005De erfgenamen van Mondriaan Mondriaanhuis Amersfoort, Nederland Computer-gegenereerde schilderijen www.mondriaanhuis.nl Groep
-
2004De erfgenamen van Mondriaan Galerie des Kulturforums Ehrfurt Duitsland Erfurt, Duitsland Computer- gegenereerde schilderijen Kunstmuseen Erfurtt.de Groep
-
2003Beeldenpassie Plaatjesdrift Theater Zeebelt Den Haag, Nederland Computer animatie, sound, tekst, beeldend werk. Geluid: Justin Bennet Solo
-
1999Mitsubishi De Drie Ruiten Theater Zeebelt Den Haag, Nederland Animatie Teksten Geluid: Mark de Jong Solo
-
1995Eerste Tekens Theater Zeebelt Den Haag, Nederland Animatie, teksten, beeld en eigen geluid. Synthesizer Roland. Solo
-
1990Translucencies Ten windows Gallery 8th Avenue New York, Verenigde Staten Resultaten van computerwerk 10 werken, translucencies Solo
-
1989Blank Movie Phil Niblocks New Media Center NY New York, Verenigde Staten Computer animatie componist Tom Hamilton www.experimentalintermedia.org/ Duo
-
1988Gebogen Geometrie Ludlov Street Exhibiton Space New York, Verenigde Staten 3 Platte doosjes met dia's er in. Projector als performer Groep
-
1987Cirkel, vierkant enz Zeebelt Den Haag, Nederland Performance en presentatie Lichtbeelden, videogame - muziek, teksten. Solo
projecten
-
1990
Audio Art Festival Theater Zeebelt Theater Zeebelt, Nederland Animatie en Geluid
Aankopen/werken in collecties
-
2023Oplossing Bart van Lierop Maastricht, Nederland Uitgerekte kubus met lijn patroon.
-
2015Set Origin 4 Elementen Bart van Lierop Maastricht, Nederland De laatste figuur in vieren gedeeld. De elementen draaien om een middelpunt dat de bezitter kan kiezen opeen lege wand. Boekje met gebruiksaanwijzingen
-
2014Con Animo Bert Bakker Amsterdam, Nederland Een blauw fluorescerend figuur passend in een wit perspex vierkant.
-
2005Waarmerk Erika Mösenbacher Den Haag, Nederland Tegenschilderijtje 50x50 cm Print op canvas
publicaties
-
2009horizontal im fläche und raum kunstverein wiligrad catalogus
-
2006teksten 1,2,3,4 eigen uitgave (computer) alle teksten v/d performances
Prijzen en stipendia
-
1986renteloze lening fl 16000 Materiaal Fonds Nederland performance Zeebelt Den Haag 1987. Elke maand 25 gulden terug betalen tot plus minus het jaar 2000.