-
info
-
info
Projectie van poster in de Bijlmer
-
info
-
info
-
info
Posters in publieke ruimte (Breda). Samenwerking met Graphic Matters
-
info
Posters in publieke ruimte (Breda). Samenwerking met Graphic Matters
-
info
Projectie van poster in de Bijlmer
-
info
Posters in publieke ruimte (Breda). Samenwerking met Graphic Matters
-
info
Posters in publieke ruimte (Breda). Samenwerking met Graphic Matters
-
info
Projectie van poster in de Bijlmer
-
info
-
info
-
info
Overview of texts directly from fan banners in the stadiums. This book shows the absurdity, beauty and the contrasts within the overall theme. Stripped to black and white to focus on the content. Part of my graduation project Money, Politics and Bananas.
-
info
A visual journal of Football shirts in the Middle East. It shows the worldwide spread of this global phenomenon, the unifying aspects, the proudness, but also the differences and the contrasts. This publication also makes you look different to the news imagary we're so used to these days. Part of my graduation project Money, Politics and Bananas.
-
info
A world of money, glitz, and glamour. It is a subject that many people see purely as entertainment. It is a mirror of society, it reflects its qualities, but magnifies its flaws. It reflects society’s dominant values, structures, and it’s inherent conflicts and contradictions. It’s about politics, race, globalisation, power, and religion. It’s an arena for the affirmation of national, regional, and local identities. It brings together billions of people. It can stimulate peace as well as bring war. It contains unconditional love, but also causes rivalry, hate, and violence. This project is about everything but football.
-
info
This project shows that by framing and omitting data, it is possible to lie with statistics. In On the Other Hand graphs and statistics from de Miljoenennota are shown, in combination with the full data in order to show both sides of the story. The viewer is able to spot how data has been manipulated.
-
info
-
info
Samenwerkingsverband
Websites
Studio Lennarts & De Bruijn
www.lennartsendebruijn.comMaakhaven Ateliercomplex
www.maakhaven.nlStay Sane Stay Safe
www.staysanestaysafe.comSocial media
Maakt deel uit van Kunstenaarsinitiatief / Collectief / Broedplaats
Maakhaven
Aangesloten bij een (digitaal) platform
Maakhaven
Stay Sane Stay Safe
Curriculum vitae
Opleidingen
-
2011 - 2015Grafisch Ontwerp Den Haag, Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten Diploma behaald
-
2009 - 2011Grafisch ontwerp Grafisch Lyceum Utrecht Diploma behaald
tentoonstellingen
-
2017Wat nu, Koetsier?! Ad for Wat nu, Koetsier?! (website, later exhibition) Groep
-
2017
-
2017KABK, Den Haag Royal Super Cup 2017 Groep
-
2016ARTrium - Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en het Ministerie van Veiligheid en Justitie. 'Over grenzen, de menselijke maat' #Aftrap4 (Money, Politics and Bananas ) Groep
-
2016Nutshuis, Den Haag We Are Here FC - with Katarína Gališinová Duo
-
2015KABK, Den Haag Money, Politics and Bananas - Afstudeerproject Solo
-
2015Pier 15, Graphic Design Festival Breda Skatedeck voor All Hands on Deck GDF Breda. Duo
-
2014Open! - Platform for Art, Culture & the Public Domain - Online exhibition Europe United (http://www.onlineopen.org/article.php?id=150) Duo
-
2014Ministery of Finance, The Hague Solidarity or Solo - project about the Dutch Miljoenennota. Title: Aan de Andere Kant Solo
projecten
-
2020
Stay Sane Stay Safe Internationaal, Nederland www.staysanestaysafe.com Op 22 maart zijn Haagse bedrijven Studio Lennarts & de Bruijn + overdeschreef als reactie op de Corona-crisis gestart met Stay Sane, Stay Safe. Een open positief poster platform waarbij iedereen posters in kan zenden, en downloaden om ze vervolgens te printen, op te hangen of te delen op social media. Dit alles om tijdens de corona crisis zorgverleners een hart onder de riem te steken, maar ook om de rest van de samenleving aan te sporen zoveel mogelijk thuis te blijven. En om een positief te blijven. Daarnaast is dit platform ook bedoeld om creatieven bezig te houden en wat exposure te geven in moeilijke tijden. Inmiddels hebben we meer dan 2000 inzenden uit 87 verschillende landen. De website bezoeken geeft al snel een duidelijk beeld van wat we doen: http://stay-sane-stay-safe.com/ Je komt allerlei posters tegen. Van 'We will get through this together' en 'was je handen' tot een simpel bloemetje met 'Thank you!' erbij. We cureren vooral op boodschap. Elke poster moet dus een heldere doelgroep hebben met een sterke inhoud om doorgelaten te worden. In een eerste ronde hebben we samen met wat printpartners kokers vol met posters (curering van eigen werk, maar vooral inzendingen van anderen) naar 27 ziekenhuizen in Nederland gestuurd. We hebben hier gelukkig al veel mooie reacties op mogen ontvangen, maar hopen dit initiatief door te zetten naar andere zorginstellingen als bejaardentehuizen en de vele andere ziekenhuizen in Nederland. Daarnaast hebben we binnen Stay Sane, Stay Safe veel samenwerkingen gedaan met commerciële bedrijven en non-profits om de posters het straatbeeld te laten vullen. Hierbij hebben we natuurlijk vooral posters geselecteerd van andere designers en ze alle credits gegeven die ze verdienen. In de afgelopen weken/maanden hebben we ook redelijk wat media-aandacht (bijvoorbeeld NOS, Volkskrant, WeTransfer, PRI's The World, It's Nice That, The Brand Identity, The Observer, The Guardian) weten te krijgen, maar echte financiële ondersteuningen lijken tot nu toe uit te blijven. We doen alles pro bono en zijn heel erg afhankelijk van de vrijgevigheid en steun van andere bedrijven om dit te kunnen blijven doen.
opdrachten
-
2020Phantomride Florentijn de Boer Den Haag Boek ontwerp Phantomride www.lennartsendebruijn.com/projects/phantomride-florentijn-de-boer Uitgevoerd
-
2020Website Florentijn de Boer Florentijn de Boer Den Haag Webdesign + development www.lennartsendebruijn.com/projects/florentijn-de-boer-website Uitgevoerd
-
2020Vordemberge Gildeward Award Tentoonstelling gem Den Haag Den Haag Campagne, posterbeeld en publicatie lennartsendebruijn.com/projects/vg-award-gem Uitgevoerd
-
2020Boek Zeeuws Museum x Das Leben am Haverkamp Das Leben am Haverkamp Den Haag Boek ontwerp lennartsendebruijn.com/projects/dlah-x-zm-x-sldb Uitgevoerd
-
2019Appelsap Fresh Music Festival Appelsap Amsterdam, Nederland Identity refreshment + campaign www.lennartsendebruijn.com/projects/appelsap-fresh-music-festival Uitgevoerd
-
2019Grand Theatre Groningen Grand Theatre Groniingen Groningen Visual Identity www.lennartsendebruijn.com/projects/grand-theatre-groningen Uitgevoerd
-
2019Let's Dance Tentoonstelling Gemeentemuseum Den Haag Den Haag Campagne, poster, animatie lennartsendebruijn.com/projects/lets-dance-campaign Uitgevoerd
-
2019Zeeuws Museum x Das Leben am Haverkamp Zeeuws Museum Campagne, posters, animaties, video, sound, print lennartsendebruijn.com/projects/dlah-x-zeeuws-museum-campaign Uitgevoerd
publicaties
-
2017Rip Mondriaan NRC Handelsblad, De Standaard, Den Haag FM, Den Haag TV, Vice Creators NL, Vormplatform Krant, Vaktijdschrift, Interview, Blog
-
2017Lennarts & de Bruijn’s “hot as hell” campaign for Utrecht club, Ekko It's Nice That Vaktijdschrift, Online, Site, Interview, Feature
-
2015DUDE Magazine BNO Vaktijdschrift
-
2015DUDE Magazine BNO Vaktijdschrift
-
2014Europe United byMenno de Bruijn and Kasper Pyndt Thisispaper.com Recensie, vaktijdschrift (online)
-
2014A GOOD MATCH: EUROPE UTD OFFERS AN INTELLECTUAL FOCUS ON FOOTBALL LSNglobal.com Recensie, vaktijdschrift (online)
-
2014Europe United Fontanel Magazine Vaktijdschrift (online)
-
2014Solidarity or Solo (Atlases) Open! Online groeps-expositie
Prijzen en stipendia
-
2015Honorable Mention of the Stroom Encouragement Award! STROOM, Den Haag
-
2015Genomineerd voor de afdelingsprijs, grafisch ontwerp KABK, Den Haag